Film 'Au Nom De La Terre' bij Museum It Tsiispakhuis

Het Museum It Tsiispakhuis organiseert een bijzondere filmmiddag op zondag 17 maart om 15 uur. Als kers op de taart van dit winterseizoen nodigen we je van harte uit voor een speciale vertoning van de film "Au Nom De La Terre". Deze film biedt een diepgaand inzicht in de evolutie van de landbouwwereld gedurende de afgelopen vier decennia, en belooft een ervaring te zijn die je niet wilt missen. Met het menselijke verhaal van Pierre en zijn familieboerderij als leidraad, zal deze film je op indringende wijze meenemen op een reis door de tijd, waarbij de complexe relatie tussen mens, landbouw en omgeving op prachtige wijze wordt belicht.

Uitgebreide omschrijving van de film:

"Au Nom De La Terre" biedt een diepgaand portret van de moderne landbouw en de uitdagingen waarmee boeren worden geconfronteerd in een steeds veranderende wereld.

De film neemt de kijkers mee op een ontroerende reis door de ups en downs van het boerenleven, waarbij het verhaal van Pierre en zijn familie centraal staat.

Pierre, een toegewijde en hardwerkende boer, staat op het punt om de familieboerderij over te nemen van zijn ouders. Met grote dromen en ambities begint hij vol enthousiasme aan deze nieuwe fase van zijn leven. Echter, naarmate de tijd verstrijkt, wordt hij geconfronteerd met talloze uitdagingen en obstakels. De film schetst op realistische wijze de moeilijkheden waarmee boeren te maken krijgen, zoals marktfluctuaties, bureaucratie, en klimaatverandering.

Terwijl Pierre worstelt om het hoofd boven water te houden, wordt zijn veerkracht en doorzettingsvermogen op de proef gesteld. Hij moet moeilijke beslissingen nemen die niet alleen invloed hebben op zijn eigen leven, maar ook op dat van zijn familie en de toekomst van de boerderij.

Maar "Au Nom De La Terre" biedt niet alleen een kijkje in de harde realiteit van het boerenbestaan. De film toont ook de diepe banden die boeren hebben met het land en hun gemeenschap. Door middel van adembenemende landschappen en intieme momenten op de boerderij, wordt de schoonheid en de waarde van het boerenleven prachtig in beeld gebracht.

Kortom, "Au Nom De La Terre" is een aangrijpende en inspirerende film die niet alleen boeren, maar ook het bredere publiek zal raken. Het laat zien hoezeer de landbouwsector is veranderd in de afgelopen decennia, maar ook hoe de essentie van het boerenleven blijft voortbestaan, gedreven door passie, toewijding en liefde voor het land.

De entree voor deze bijzondere filmmiddag bedraagt slechts €5,- en aanmelding vooraf is niet nodig. We verwelkomen je graag op zondag 17 maart om 15 uur!

Klik hier voor de website van Museum It Tsiispakhuis